Spouštíme Zásilkovnu

Petr Sobotka / 08. 08. 2019

Dlouho očekávaná změna je tady - nyní lze objednávat knihy s doručením Zásilkovnou.

Málokterá požadovaná funkce měla mezi vámi takový ohlas jako zavedení alternativy k České poště. V březnovém blogovém článku o změnách týkajících se České pošty se v diskusi rozhořelo téměř davové šílenství a s trochou nadsázky lze říci, že všichni jen skandovali Zásilkovna, Zásilkovna!

Zásilkovna je rychle rostoucí firma, která doručuje na síť partnerských výdejních míst, kterých je aktuálně v republice něco okolo 3 000. Staví na jednoduchosti a spolehlivosti. I ve Vašem okolí jistě najdete pobočku.

Nebrali jsme to na lehkou váhu a nyní podporu přinášíme. Dále se dozvíte, co v roli prodejce musíte udělat, aby kupující na TrhuKnih mohli vaše knihy objednat s tímto novým typem dopravy.

Zapněte si ji hned

Ne každý je 100% v obraze ohledně nových trendů, proto jsme se rozhodli, že nebudeme automaticky nutit Zásilkovnu všem prodejcům. Ve výchozím stavu tedy není ve vašem profilu prodejce zapnutá, ale učiníte tak pouhými dvěma kliknutími v Nastavení:

Jak zapnout Zásilovnu u svých inzerátů

To samo o sobě by mělo stačit. Pokud jste předtím nabízeli knihy s dopravou Českou poštou, pouhé zaškrtnutí tohoto políčka povolí Zásilkovnu u všech vašich inzerátů.

Zájemci uvidí u vašich inzerátů toto:

Jak zapnout Zásilovnu u svých inzerátů

Postup odeslání zásilky přes mobilní aplikaci - služba Mezi námi

Když vám přijde první objednávka s doručením přes Zásilkovnu, postup je velmi jednoduchý:

  1. stáhněte si aplikaci Zásilkovna do svého telefonu (Android, iPhone)
  2. projděte 4krokovým procesem zadávání údajů
  3. zaplaťte kartou poštovné 65 Kč
  4. zabalte balíček s knihami
  5. odneste ho na nejbližší sběrné místo (aplikace vám poradí, jak daleko od vás je a kde přesně se nachází)

Z výše uvedeného seznamu plyne, že potřebujete mít chytrý mobilní telefon a platební kartu s povolenými platbami na internetu. Bez toho odesílání nebude možné.

Firemní registrace

Jestliže máte firemní registraci u Zásilkovny, pak posíláte standardně, jak jste zvyklí – vč. lepení štítků. Na TrhKnih vyplňujete jen podací číslo zásilky k příslušné objednávce v sekci Prodáno.

Nevypínejte Českou poštu

Ano, TrhKnih vám nyní umožní zcela vypnout podporu pro Českou poštu, dělá se to tak snadno, jako se zapíná Zásilkovna. Nabádáme vás ale, abyste dopravu poštou neutínali zbrkle a udělali to jen v případě, že skutečně nenávidíte tento státní podnik až za hrob, Dejte kupujícím vašich knih možnost volby. Zásilkovna je sice progresivní, ale čtenářská komunita je do určité míry konzervativní. Nechte Českou poštu, ať se pomalu sama nechá vytlačit ;-)

Zavádíme i doporučený balíček

Možná si právě v nastavení České pošty všimnete, že přibyl i doporučený balíček, což je produkt, který lze použít, když prodáte knihy o celkové váze do 2 kg, které se ale nevejdou do tloušťky 5 cm a proto je nelze odeslat jako Doporučené psaní.

TrhKnih nyní umí automaticky detekovat problematické objednávky a kupujícímu rovnou místo Doporučeného psaní nabídne Doporučený balíček. Na poště si o něj ale budete pravděpodobně muset říct, krčí se v rohu ceníků a pracovnice na přepážce vám místo něj budou nabízet Balík do Ruky nebo Balík na poštu.

Těšíme se na vaše reakce a článek budeme aktualizovat o odkazy na profily prodejců, kteří Zásilkovnu zapnou během následujících dní.

První prodejci, kteří Zásilkovnu zapnuli

Po 24 hodinách má Zásilkovnu aktivováno přes 150 prodejců a pokrývají tak nabídku 40 000 knih. Děkujeme!

Seznam je chronologický, obsahuje jen prodejce, kteří podporu zapnuli do 8. srpna ve 14:30 hod.

  1. Surbus (2312 knih)
  2. poutnik (436 knih)
  3. vladimir3043 (5196 knih)
  4. katerina.ja (1 kniha)
  5. A-Z (472 knih)
  6. Ravena (283 knih)
  7. msekot (124 knih)
  8. Petranka (11 knih)
  9. Veronika98 (51 knih)
  10. evca (56 knih)
  11. baby.mouse (11 knih)
  12. cesalky2 (56 knih)
  13. maca.cesal (43 knih)
  14. Pauling (906 knih)
  15. aspik (130 knih)
  16. Fox (132 knih)
  17. sumoner (22 knih)
  18. nikol.vankova (16 knih)
  19. vepokorna (25 knih)
  20. Anarwen10 (12 knih)

Děkujeme!

Úspěšné prodeje se Zásilkovnou přeje za tým TrhKnih.cz
Petr Sobotka

Komentáře


Skvělé, děkuji.

Skvělý a velky krok!!

Akorát, že to zásilkovna nevychytala pro ty, co nemají tel. s Androidem nebo jablkem. Dotazem, proč služba Mezi námi není dostupná na desktopech jsem je velmi zaskočil. Asi předpokládají, že stolní počítač už nikdo nepoužívá :-) Jedíná možnost je posílat na dobírku, ale to už tak výhodní pro kupující není.

Přesně, jak píše e-topp vyse, nechci stahovat dalsi apku do mobililu, rada bCh delala z pc, cpz u zasilkovny nejde, navic nechci platit kartou online, ...
Zasilkovna chce postovne predem, takze ma hradit prodavsjici predem, ale uz se mi stalo, ze objednávku kupujici stornoval. Jak zasilkovna vrati poštovné v tomto.pripade?-@asi sotva. Zasilkovna me odrazuje.

Souhlasím s názory od e-toopp a Annie_B - nemám internet v mobilu a nemá ho i spousta prodávajících a kupujících. Rovněž mám špatnou zkušenost s odesláním knih na dobírku - jednou jsem takto odeslal knihy, kupující nepřevzal. Pošta mi sice knihy vrátila, ale kromě toho, že už mi nikdo neuhradil poštovné, tak jsem platil ještě za vratku.
Co se týká Doporučeného balíčku, tak to není žádná novinka, fungoval už předtím, jenom cena byla původně tuším 83,- Kč. Pokud se týká této služby nyní, nelze stanovit cenu na 99,- Kč, To je jen poštovné, ale je nutno doplnit i např. bublinkovou obálku apod.
Navíc dnešní systém pošty s vazbou na rozměr zásílky má tu výhodu, že 90 % knih je do rozměru 35 cm a vejde se do krabice např. od kancelářského papíru a jestli odešlete 5 knih nebo 50 knih, tak pokud jejich váha nepřesáhne 30 kg, tak poštovné se nemění (např. u balíčku do 35 cm) a je stále jen 129,- Kč popř. 119,- Kč nebo 109,- Kč.

Annie_B: „Zasilkovna chce postovne predem, takze ma hradit prodavajici predem, ale uz se mi stalo, ze objednávku kupujici stornoval. Jak zasilkovna vrati poštovné v tomto.pripade?-@asi sotva.“

@Annie_B: Zdá se, že někteří prodávající nepochopili základní princip TrhuKnih. Kupující přece musí nejdříve uhradit cenu knihy i poštovné (včetně případného „balného“), jinak se jeho adresu ani nedozvíte. Pokud si kupující knihu nevyzvedne, tak prodávající dostane knihu zpět. TrhKnih vrátí cenu knihy kupujícímu, ale poštovné připíše prodávajícímu.

Nevím, kolik se platí za vratku, ale i to lze řešit na úkor kupujícího, který si knihu nevyzvedl.

Nevím, co přesně má prodávající v takovém případě udělat, dosud si všichni „moji“ kupující knihu vyzvedli. Jen asi ve 2 případech to bylo na poslední chvíli, musel jsem je opakovaně upozornit. Pan Sobotka by mohl upřesnit, jak je případ nevyzvednutí řešen, sám vlastní zkušenost nemám.

Claudius - omlouvám se za to, že jsem v případě s dobírkou a vratkou neuvedl, že se nejednalo o TRHKNIH. Zde nelze posílat na dobírku. Psal jsem to všeobecně

@Irij: Tušil jsem, že nemáte na mysli TrhKnih, ale prodej knih např. prostřednictvím Sbazaru. Odpovídal jsem Annie_B. Sám prodávám cizojazyčné knihy přes Sbazar. Na dobírku zásadně neposílám, buď osobní převzetí nebo platba předem na účet, pak žádné problémy nemám.

@P. Sobotka: „Davové šílenství“ se rozhořelo za jiných podmínek Zásilkovny. Tehdy sice fyzická osoba mohla posílat jen na dobírku (min. výše doběrečného byla 75 Kč), ale odesilatel (prodávající) neplatil nic. Nebylo zapotřebí mobilu, ani platební karty. To by bylo pro mne ideální. Kupující by na účet TrhuKnih zaplatil jen cenu knihy a připravil by si 75 Kč pro Zásilkovnu. Prodávající by pak byl povinen uvést při podání výši doběrečného 75 Kč. Zásilkovna by si z toho strhla dopravné a zbytek (nevýznamná částka, říkejme jí „balné“) převedla odesilateli.

Nový systém Mezi Námi je mi naprosto k ničemu. Nemám „chytrý“ mobil ani platební kartu, přes internet mám (úmyslně) jen možnost převodů na předem v bance nahlášené účty. Tudíž musím počkat, až Zásilkovna umožní podání zásilky i ze stolního počítače a umožní platbu bankovním převodem. Zatím sbohem, Zásilkovno.

Také nevyužiji možnosti. Davové šílenství okolo nefungující služby nepodporuji. A teď hrr do mě jak je Česká pošta špatná... Odesilatelé těšte se, to co předvádí poslední cca. 3 měsíce Zásilkovna a Uloženka je neskutečné. Balíček přijatý na Praze 9 doputuje do Rudné u Prahy za 5 týdnů!!! Podobných peciček máme více jak 5%. Zlatá fronta na poště než dodací lhůta na pobočku 5 týdnů.

Zásilkovnu vítám z pozice kupujícího. Z pozice prodávajícího zatím tápu.
Tedy zjišťuju co by obnášela "firemní registrace u Zásilkovny".
Nemám internet v mobilu, nemám chytrý telefon.
Nejbližší Zásilkovna je 10 km. Poštu - tedy Poštu Partner - mám v místě bydliště.
Tak až dotápu možná se taky připojím k prodeji přes dlouho očekávanou Zásilkovnu.

Má cenu zaškrtávat si zásilkovnu, kdy nemám "chytrý" telefon (a ani ho nechci!). jinak služby zásilkovny běžně využívám jako kupující u e-shopů.

Vítám, že přibyl do nabídky v nastavení České pošty doporučený balíček, že to systém dokáže lépe rozlišit, nedávno se mi stalo, že si tady paní objednala dvě knihy a do obálky se to nevešlo, tak jsem samozřejmě platila mnohem vyšší poštovné, ale už jsem to pak neřešila...

@hanc56: Rozhodně nezaškrtávat, bez „chytrého“ telefonu s aplikací „Zásilkovna“ a platební karty nelze službu MeziNámi používat !!

@pulsatila: Dvě silnější knihy dávám většinou vedle sebe. Používám víka od krabic (např. od bot), podle potřeby dám vycpávku z vlnité lepenky, otevřenou stranu víka překryji světlým kartonem (na který pak píši adresu) a celé to důkladně oblepím lepicí páskou. Víko může být barevné (i černé). Někdy použiji i celou krabici (světlé barvy), kterou seříznu na výšku do 5 cm (často na výšku víka) a přiklopím víkem. Tím mi vznikne plochá krabice na 2 knihy umístěné vedle sebe. Takhle se ale dá zabalit i jedna až čtyři knihy (závisí na tloušťce). Zatím jsem se vždy vešel do 2 kg hmotnosti a 5 cm tloušťky. Doporučený balíček je dražší, ale zabalit ho je jistě jednodušší.

Jako prodejce ze Zásilkovny nadšen nejsem, mám velmi špatnou zkušenost. Ale kdyby se podařilo zajistit PPL, moc bych to přivítal.

Podle zpráv v tisku je ČP na mnoha místech přetížená a často balíky do ruky nedoručuje, rovnou je nechává na poště. Rovněž někteří kupující nejsou přes den doma a chodí pro balík na poštu. Velmi by se tedy hodila možnost zadat "Balík na poštu". Kupující by si vybral ze dvou možností balíků (do ruky/na poštu). V případě balíku na poštu by systém automaticky vyplnil do políčka ulice text "NA POŠTU" a současně by z poštovného odečetl částku 20 Kč. Týká se to ovšem jen balíků, nikoliv doporučených psaní a balíčků.

Tahle služba je opravdu diskriminační vůči lidem s NORMÁLNÍM mobilem. a Zásilkovna se vyjádřila, že prostě vyšla vstříc zájemcům o využití technologií a další změny zatím nechystá. Tak si všichni kupte "chytrý" mobil, instalujte si aplikace (které umí šmírovat zprávy, obrázky, .. a povolení je podmínkou instalace - zatím u každé aplikace jsem na tohle narazila).
Balík na poštu by asi taky byl řešením, aspoň trošku.

by bylo dobré dojednat s běžnými přepravci (Česká pošta, PPL) nějakou slevu pro VIP zákazníka, kterým by byl ofic. Trh knih, a prodávajícím by bylo na poště účtováno nižší poštovné na základě kódu v sms, který dostane pro danou zásilku od Trhu knih jako důkaz pro poštu, že zásilka je "jeho" (i když je jiný konkrétní odesílatel).
A možnost "balík na poštu" (nebo podobná varianta u PPL, jestli je také levnější než doručení na adresu) by se určitě hodila.

první zkušenost se Zasilkovnou: jednoduchá instalace mobilní aplikace; kupující objednal na konkrétní odběrné místo ; během pár minut je zásilka zadaná do aplikace a uhrazeno poštovné z mé strany; knihu stačí jen zabalit, není nutné lepit žádné štítky; balíček jsem donesl na nejbližší odběrné místo (300m), kde obratem polepili dodacím štítkem, vyžádal jsem si potvrzení o převzetí do přepravy; do druhého dne doručeno po republice a ještě týž den vyzvednuto zákazníkem; kompletní částka včetně poštovného dorazila na můj účet do 3 dnů od vyzvednutí objednavatelem.

Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.