| jazyk | anglicky | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| rok vydání | 2013 | ||||||
| vydání | 1. | ||||||
Zobrazit více
|
|||||||
Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat
Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.
(reklama)
Dráha a stejnojmenná akciová společnost se zapsala do dějin dopravy pod názvem k.k. Kaiser Ferdinands-Nordbahn, c.k. Severní dráha císaře Ferdinanda. V roce 1829 uveřejnil profesor František Xaver Riepl na tehdejší dobu odvážný a velkorysý návrh na stavbu více než 400 kilometrů dlouhé železnice vedené z Vídně napříč habsburskou monarchií Moravou a Slezskem do polské Haliče. Dne 4. března 1836 podepsal císař Ferdinand I. privilegium ke stavbě trati mezi Vídní a Bochnií, s odbočnými tratěmi do Brna, Olomouce, Opavy a Bílska a skladům soli ve Dworech, Věličce a Bochnii. Po rozpadu Rakousko – Uherska se dráha ocitla na území tří nástupnických států: Rakouska, Československa a Polska. Publikace prezentuje metodická východiska památkové péče ve vztahu k ochraně drážních staveb. V části – Typologie - je analyzován architektonický vývoj základních stavebních druhů na tratích KFNB, na který navazuje výběrový katalog jednotlivých stanic bývalé KFNB na území České republiky, v jejichž staničním obvodu se nacházejí kulturní památky. Katalog se zaměřuje na fyzicky dochované objekty s jasným vymezením jejich památkových hodnot nejen ve vztahu k dané stanici, ale i trati jako celku. Texty doprovází fotografická a plánová dokumentace a přehledné mapy stanic.
Přidejte svou recenzi a pomozte dalším čtenářům
Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.
(reklama)