Kniha Technický obraz na malířských štaflích - česko-němečtí fotoamatéři a umělecká fotografie : 1890–1914 - Trh knih - online antikvariát
Moje hodnocení
Zatím nikdo nehodnotil
jazyk česky
rok vydání 2008
vydání Vyd. 1.
Zobrazit více
nakladatel Barrister & Principal
místo Brno
stran 247
rozměry 27 cm
poznámka il. (některé barev.), portréty, faksim.
ISBN 978-80-87029-51-0 (Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal : vá

Prodám tuto knihu

Tuto knihu nabízí

Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat

Prodávající
Lokalita
Foto
Cena
(132)
Jablonec nad Nisou
240 Kč

stav: Jako nová

kniha 240 Kč
Česká pošta (doporučená zásilka)  80 Kč
Zásilkovna  89 Kč
Balíkovna  65 Kč
osobní předání – Jablonec nad Nisou  0 Kč
(2015)
Plzeň Vnitřní Město
275 Kč

stav: Velmi dobrý

870 kniha ve výborném stavu, jen vnější měkký přebal má ošoupané hrany a ve dvou místech je mírně natržený

kniha 275 Kč
Česká pošta (doporučená zásilka)  100 Kč
Zásilkovna  75 Kč
Balíkovna  65 Kč
osobní předání – Plzeň Vnitřní Město (Plzeň, okr. Plzeň-město)  0 Kč
(1773)
Lhotka
300 Kč

stav: Výborný

kniha 300 Kč
Česká pošta (doporučená zásilka)  99 Kč
Zásilkovna  75 Kč
Balíkovna  65 Kč
osobní předání – Lhotka (Praha)  0 Kč

Sháním tuto knihu

Knihu zatím nikdo neshání

Sháním tuto knihu

Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.

Pokud sháníte více knih, doporučujeme se nejdříve zaregistrovat. Je to zdarma.

(reklama)

Popis knihy

Petra Trnková se ve své knize zabývá fenoménem tzv. umělecké fotografie na konci 19. a na počátku 20. století, který byl v českých zemích zvláště silně svázán s okruhem česko-německých fotoamatérů. Tato značně rozsáhlá oblast vizuální kultury přesahovala hranice nejen ve smyslu geografickém, a souvisela tak s dějinami českými i německými, ale zároveň rušila i pomyslné hranice mezi tzv. nízkým a vysokým uměním. Na základě důkladného materiálového průzkumu autorka zkoumá umělecké ambice jednotlivých fotoamatérů, vztahy mezi fotokluby, vazby na již etablované umělecké skupiny (např. okruh vídeňské secese), vztah k profesionálům či vázanost na lokální instituce a společenskou hierarchii. První část knihy je věnována tématu amatérské fotografie, a to nejen jeho historickým souvislostem, ale i otázce samotného pojmu fotoamatér se zvláštním důrazem na jeho sociální podmíněnost. Ve druhé části jsou mapovány předpoklady a možnosti uměleckých nároků fotografického média a jejich snahy o prosazení se v rámci stávajícího institucionálního systému a ukotvení v konceptu umělecké fotografie v devadesátých letech 19. století. Zvláštní pozornost je zde věnována především dvěma centrům, která v tomto procesu sehrála klíčovou roli, a sice Hamburku a Vídni. Třetí oddíl knihy pojednává o dění v rámci umělecké a organizované amatérské fotografie ve čtyřech vybraných lokalitách: Teplicích, Praze, Českých Budějovicích a v Brně, přičemž si zvláště všímá jednotlivých specifik. Čtvrtý, závěrečný oddíl knihy se zabývá konkrétními uměleckými snahami fotografů, zvláště v souvislosti s tzv. krajinářskou fotografií.

Recenze

Přidejte svou recenzi a pomozte dalším čtenářům

Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.

Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.

Nahlásit chybu u této knihy

Nahlásit chybu u této knihy


Antikvariát Restorio

Restorio banner

(reklama)

(reklama)


Poslední navštívené (vypsat vše)