Tomáš Garrigue Masaryk, editor Jan Zouhar, editor Jiří Gabriel, editor Helena Pavlincová
jazyk | česky, německy | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
edice | Spisy T.G. Masaryka ; sv. 8 | ||||||||||||
rok vydání | 2000 | ||||||||||||
vydání | 2. | ||||||||||||
Zobrazit více
|
Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat
stav: viz dále
Praha: Masarykův ústav AV ČR, 2000. Vydání 2. Strany 222 s. Stav: velmi dobrý stav knihy, lehce zvlněný přebal. Vazba: původní, pevná s přebalem
kniha | 120 Kč |
Zásilkovna | 80 Kč |
Balíkovna | 80 Kč |
osobní předání – Liberec I-Staré Město (Liberec) | 0 Kč |
Antikvariát Fryč, Pražská 14, Liberec. Po-Pá 9-17h, so 9-13h |
Pokud knihu vlastníte, můžete ji nabídnout.
Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.
(reklama)
Články vyšly poprvé knižně v r. 1934, i když původní Masarykův záměr zůstal - pro nedostatek času, i z důvodů jiných zájmů a snah - nedokončen. Původně zamýšlel soustavně zpracovat živý systém své noetiky i své filozofie dějin a v neposlední řadě i diagnózu a terapeutiku moderního člověka, zároveň s kritikou doby. Uskutečnil ale jen část svého úmyslu - na základě rozboru některých děl světové filozofie i světové soudobé literatury rozebírá otázku náboženství a jeho význam pro člověka své současnosti a to z hlediska realistické filozofie. Velice přímočaře srovnává katolicismus a protestantismus a vyslovuje pregnatně své myšlenky o náboženství a filozofii - to vše spojené s nápravou věcí lidských. Při rozboru jím vybraných literárních a filozofických děl vidí i otázky celé doby - ať jde o dílo Humovo, Kantovo a j.,nebo v krásné literatuře dílo Mussetovo, Goethovo či Byronovo, Dostojevského a Tolstého. - I když jde o fragment původně zamýšlené práce, přesto i pro dnešního čtenáře vystupují Masarykovy myšlenky velice výrazně.
Prodáno 3krát.
Přidejte svou recenzi a pomozte dalším čtenářům
Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.
(reklama)