Desatero dobrého prodejce - blog - Trh knih - online antikvariát

Desatero dobrého prodejce

Petr Sobotka / 15. 09. 2021

V letošním roce jsme zaznamenali velký příliv nových prodejců, od ledna se zaregistrovalo více než 10 tisíc nových uživatelů. Zvyklosti na našem portálu jsou ale jiné, než na všeobecných inzertních serverech a někteří uživatelé je nerespektují. Pojďte si i Vy zkontrolovat, zda děláte v roli prodejce vše správně!

Kromě obchodních podmínek, které málokdo celé přelouská, když chce náš portál jen vyzkoušet, vystavujeme nyní 10 jednoduchých pravidel, kterými je potřeba se při prodeji řídit.

Když je budete v roli prodejce dodržovat, budete mít jistotu, že děláte vše správně.

Ilustrované desatero

Najdete ho na samostatné stránce, kterou odkazujeme zde v článku, ale i z patičky všech ostatních stránek.

Ilustrace desatera

Dodržování prvních 5 bodů začneme důsledněji vyžadovat od 1. října 2021. Pokud se objeví reklamace doručeného zboží ze strany kupujících a prodejce bude v daném inzerátu v rozporu s některým z prvních 5 pravidel, vyhovíme vždy kupující straně.

Galerie poškození

Sestavili jsme také seznam nejčastějších typů poškození knih, který je odkázán z pátého pravidla desatera. Prodejci z galerie mohou čerpat instrukce, když sepisují stav knih do nových inzerátů a najdou v ní i příklady toho, co na náš server nepatří.

Věříme, že nové desatero i galerie povedou ke zpřehlednění a zjednodušení obchodování přes náš server.

Všem aktivním prodejcům děkujeme za Vaši přízeň!
tým TrhKnih.cz

Komentáře


MaFaMa 16. 09. 2021 v 08:37
Dobrý den,
desatero je jasne, strucne a vystizne, plni svou funkci na 100%.
Osobne mi je prinosem, nektere veci si clovek hned neuvedomi.
Dekuji!

numismat 17. 09. 2021 v 22:21
Ad desatero, bod 2) Vydání se musí přesně shodovat s katalogem:
Nabízím i knihy staré +-100 let, a uvítal bych odstranění duplicit v katalogu, které jsou poměrně časté a při vystavení zdržují.

vladimir3043 18. 09. 2021 v 10:16
Ad: "Mj. tak budeme odstraňovat inzeráty zařazené u českého vydání, které v poznámce obsahují např. kniha je v angličtině, kniha je ve slovenštině, nebo „mám vydání z roku xyz, jiná obálka“.

S tím souhlasím, je nutné zde odplevelit stará vydání pod novými, levná brožovaná pod vázanými a cizojazyčná pod českými...
Jen ta JINÁ OBÁLKA je bohužel nezohledněna u spousty dotisků. Na trhuknih je kniha vytvořena jen s jedním obrázkem. Napadá mě teď konkrétní případ knihy Muzeum prazvláštních věcí, ta vyšla ve dvou různých obálkách, ale takových knih je zde daleko více, třeba další Navždy v tvém objetí (úplně jiná černá a bílá obálka).... A pokud "dobrý" prodejce uvede toto řádně v popisu pro kupujícího jako jiná obálka (druhý se tím ani zaobírat nebude), tak mi nepřijde nijak správné takový inzerát odstraňovat a tím ho potrestat. Navíc kupující by měl být také jasně informován, že obdrží knihu s jinou obálkou než je na trhuknih zobrazena. Poslední Babišova kniha také vyšla v zelené, růžové a oranžové verzi obálek a na trhuknih je jen ta zelená.

https://www.trhknih.cz/kniha/17rmmnoi60
https://www.databazeknih.cz/dalsi-vydani/muzeum-prazvlastnich-veci-351565?lang=cz
https://www.databazeknih.cz/knihy/navzdy-v-tvem-objeti-25658

Další speciální případ zcela rozdílných dotisků je např. kniha Vlasta Burian hodující. Vyšla v roce 2012 jako vázaná. Jenže novější dotisk se stejným ISBN, má nejen jinou obálku ale dokonce i jinou brožovanou vazbu a je navíc z roku 2016. Vytvářel jsem ho zde nově, ale nebyl (asi po právu = jde o dotisk) přidán do databáze. Každopádně okem laika a některých kupujících jde téměř o dvě rozdílné vydání. Proto jsem toto uvedl do popisu inzerátu, kam jinam to mám uvést, když reálná fotka stále přidat nejde? Myslím, že druzí dva zdejší prodejci to raději ani neřeší, ale "dobrý" prodejce tuto skutečnost v popisu kupujícímu uvede a tím se pak i patrně potrestá. :-)

https://www.trhknih.cz/kniha/qghz6lo
https://www.levneknihy.cz/pavel-holik/nejoblibenejsi-jidla-krale-komiku-vlasta-burian-hodujici/128699

Také mám dotaz, zda-li obdrží prodejce nějaké automatické info o tom, který inzerát mu byl smazán popř. z jakého důvodu? Doufám, že v těchto podobných případech nebudou inzeráty striktně a automaticky mazány, jen když vám to v popisu vygeneruje "jiný, jiná, jiné" tak ne vždy to nakonec jiné vydání je. A i obrázky obálek zde ne vždy sedí s reálnými.

Kazimir 19. 09. 2021 v 12:09
Na webu sice naskakuje hodnocení od kupujících, ale ty nejhorší případy, které vedly k reklamaci, nejsou vidět nikde, protože jdou úplně mimo toto hodnocení.

Jirka328 20. 09. 2021 v 12:24
Bod č. 8 vašeho desatera: "Komunikujte!". Umožněte tedy uživatelům vašeho portálu, aby mezi sebou mohli normálně komunikovat. Když se kupující chce na něco zeptat prodávajícího, musí kontaktovat vás - Trhknih a ta komunikace přes koleno je šílěně zdlouhavá. Mě na příklad už třetí týden nikdo neodpovídá na zaslaný dotaz!

petrsobotka 20. 09. 2021 v 16:59
Jirka328: na váš dotaz z 27. 8. ve 22:27 (pátek) jsme odpověděli 31. 8. v 9:22 (úterý). Na vaše opakované dožadování se další a dalších vysvětlení jsme již nereagovali.

MisaB73 28. 09. 2021 v 18:29
Dobrý den, při popisu případných poškození by určitě pomohl malý slovník, jak se která část knihy jmenuje. Zařadila bych to hned pod odkaz Desatero dobrého prodejce. Já chodím čerpat na wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Kniha
Díky za případné zvážení doplnění této části, určitě by to pomohlo mnoha uživatelům :-)

Katerinazarska 03. 10. 2021 v 21:44
Dobrý den, myslím že je to správně řečeno. Pro mě jsou knihy svaté a pečuji o ně s láskou, proto vždy udělám maximum aby k prodejci kniha došla v pořádku. Komunikace je na místě. Ovšem co se mi poslední dobou děje je nehorázný způsob jednání s lidmi. Kupuji i knihy protože jsem spokojená a ušetřím hromadu peněz na knihách které mě lákají a jako nové jsou velice drahé. Ale chování prodávajícího je hrozné. 2x jsem musela stornovat objednávku od různých lidí kteří nebyli schopni odpovědět na email a po 2 týdnech knihy nikde. doufám že nynější 2 objednávky dorazí jak mají. A pro všechny prodávající, neprodávejte knihy které nemáte!

numismat 14. 10. 2021 v 11:12
Jak postupovat při prodeji několikadílného celku, napr. F.L.Věka? Prodejce raději prodá komplet než rozbít celek prodejem jednoho dílu, kupující také radši koupí celek se zárukou jednotného vzhledu (pokud mu nechybí jen některý díl). Takže má prodejce založit nový záznam v databázi F.L.Věk komplet I.-V.? (Osobně bych to uvítal, jinak zde vícedílné knihy nabízet nemohu.) V nabídkách se to často obchází a pod jedním dílem se prodává celek. Také fotky jsou někdy matoucí (viz např. F.L.Věk 1939, kde u některých dílů je na fotce 5 knih.
Ještě ad 2:
" 2) Vydání se musí přesně shodovat s katalogem
Musí se shodovat obálka, ..., typ vazby..."
Starší knihy vydané jako brožované bývají často vázané, a vazba může být původní nebo pozdější. Pro tyto 3 typy vazeb by podle desatera měly být v databázi 3 různé záznamy (resp. 2 pro brožovanou a vázanou verzi)? Dosud se to řešilo tak, že se typ vazby uvedl v popisu. Na fotce ovšem může být jiný typ vazby. V tomto přípedě se domnívám, že současný stav by měl být tolerován, protože rozlišením vazby v databázi by došlo k vytvoření dalších "duplicit", znepřehlednění databáze a složitější práci s ní, jako je tomu v případě skutečných duplicit.
Prosím o oficiální stanovisko pro oba uvedené případy, děkuji.

JR_da_Boss 16. 10. 2021 v 22:31
Duplicity a určitá nepřehlednost může být problém, zváště nyní pod vlivem bodu 2).
Určitě by pomohlo, kdyby se nově přidané vydání dalo rovnou spojit/propojit s již existujícím, aby bylo vše vidět pod "Všechna vydání".
Ono by celkově pomohlo mít možnost nějak jednoduššeji spojovat již existující vydání a/nebo nahlašovat duplicity než přes kontaktní formulář, ne že by to nebyl funkční způsob, ale některé očividné případy by mohl admin jen odkliknout a ušetřilo by to čas všem :-)

Kazimir 18. 10. 2021 v 20:50
To numismat: Prodával jsem sedmidílný Atlas lokomotiv s inzeráty jednotlivě po dílech a s poznámkou u každého dílu, že akceptuji pouze objednávku všech sedmi dílů najednou. Tím jsem nenarušil cenovou statistiku jednotlivých dílů, u každého dílu byla samostatná cena a v kompletu se to sečetlo.
Problém by mohl nastat např. u Dějin umění, kde je těch dílů deset a nemusely by se váhově vejít např. u Zásilkovny do 5 kg.

numismat 19. 10. 2021 v 17:11
To Kazimir: Je to jedna z moznosti. Pokud ale kupujici necte popis nebo zamerne koupi jen jeden dil, tak to povede ke zbytecnemu dohadovani a vraceni platby, coz je neprijemne pro obe strany i tym TrhKnih. Tomu bych se chtel vyhnout.

vladimir3043 02. 11. 2021 v 07:06
Pošta jako konkurenci zásilkovně od 1.11. umožnila zasílat z balíkovny na balíkovnu i soukromým osobám. Balíky až do 15 kg stojí jen 65,-- Kč, jde to vyplnit a zaplatit přes webový prohlížeč, žádná aplikace není potřeba. Zásilkovna nebyla schopná ani za rok a půl to přes webový prohlížeč spustit. Bylo by prosím možné nějak pružněji zareagovat a přidat tuto možnost balíkovny k možnostem přepravy ještě před Vánocemi? Používat k zasílání více knih poštou jen S-balíky na soukromou adresu kupujících za 129,-- Kč je tak už zbytečně drahé, neekonomické a oproti zásilkovně nevýhodné. A stejně většinou skončily balíky do ruky nepředané na poště. Prodávalo by se tak více knih jen za cenu jednoho doporučeného psaní, což je paráda. Děkuji za zvážení. :-)

https://www.balikovna.cz/cs/uvod
https://www.balikovna.cz/cs/poslat-balik

Kazimir 07. 11. 2021 v 19:13
To je dobrá zpráva i pro ty, kteří to mají do zásilkovny dál než do balíkovny či na poštu. Navíc se balíky doručují v rychlejším režimu než doporučené ekonomické zásilky a lze je využít i pro zaslání jediné knížky bez ohledu na její rozměry. Takže by se měla možnost zaslání do balíkovny rozhodně objevit v nabídce dopravy na Trhu knih.

MADELAIN 18. 11. 2021 v 17:09
Možnost využití další alternativy odeslání - Balíkovna - je výborná zpráva. Čím levnější doprava, tím lépe. Nikomu se moc nechce platit drahé poštovné a Trhknih, který mimochodem funguje moc dobře, by měl pružně na tuto novinku zareagovat.

vladimir3043 01. 12. 2021 v 08:33
Kapacity některých zásilkoven, které si kupující vybrali, jsou teď často plné a nejdou tam knihy odesílat. Je to dost otravné, psát kupujícím emaily, aby napsali jiné náhradní a volné pobočky. A i ty pak zase nemusí v době odeslání dostupné. Zdržuje to odeslání objednávek a pokud by se přidala balíkovna před Vánocemi, zásilky by se rozložily a ušetřilo by to práci všem.

Rikitan 02. 03. 2023 v 07:53
Co mi je platné desatero, když musím téměř vždy Trh upozornit, že uběhlo 7 dní od doručení a bylo by vhodné mi peníze uvolnit.

Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.