edice | Knihovna Světa železnice ; 19 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
rok vydání | 2020 | ||||||||
vydání | 1. | ||||||||
Zobrazit více
|
Nabízení knih k prodeji je dostupné pouze registrovaným uživatelům s ověřeným číslem mobilního telefonu. Zaregistrovat
Pokud knihu vlastníte, můžete ji nabídnout.
Jakmile knihu někdo nabídne, dáme vám vědět.
(reklama)
Pod názvem Cukrovarská dráha se skrývá historie trati z Brna do Přerova s odbočkou z Nezamyslic do Šternberka od jejich vzniku až po současnost. Původní návrhy se už v devatenáctém století zabývaly stavbou železnice a hlavně propojením tehdejších významných měst na Moravě. Samotnou stavbu železnice uvítali podnikatelé i průmyslníci, kteří buď už měli své podniky postavené, nebo si je stavěly právě v blízkosti plánované železnice. Původní směr stavby vedl z Brna přes Olomouc do Šternberka, s možností stavby odbočky do Přerova. V průběhu stavby však došlo ke změně hlavního směru na Přerov, neboť místní železniční stanicebyla už v provozu od roku 1841 na hlavní trati KFNB. Na Olomouc, z jejíž koncové stanice vedla konkurenční dráha StEG do Prahy, tak vedla jen odbočka. Na Moravě se tou dobou začalo pěstovat stále více cukrové řepy a množily se stavby cukrovarů. Tyto podniky nabývaly na počátku sedmdesátých let devatenáctého století velkého rozmachu. Množily se proto také žádosti o stavbu cukrovarských vleček, což pro společnost KFNB znamenalo vítanou záruku, že dráha bude využívána.
Prodáno jednou za cenu 526 Kč.
Přidejte svou recenzi a pomozte dalším čtenářům
Tuto knihu zatím nikdo nekomentoval.
Pro přidávání komentářů se prosím přihlašte.
(reklama)